Polityka Jakości
Zakład Diagnostyki Medycznej wykonuje badania diagnostyczne metodami biologii molekularnej oraz cytogenetyki klasycznej i molekularnej w chorobach zakaźnych, nowotworowych i uwarunkowanych genetycznie.
Ustanowiony, wdrożony i utrzymywany System Zarządzania Jakością, spełniając wymagania normy międzynarodowej PN-EN ISO 9001:2015 gwarantuje ciągłe doskonalenie jakości posiadanej struktury, prowadzonych procesów i jakości osiąganych wyników, a tym samym stwarza warunki niezbędne dla osiągnięcia zadeklarowanych i w sposób ciągły realizowanych, monitorowanych, ocenianych i aktualizowanych celów jakościowych, spośród których podstawowym i najistotniejszym jest:
Zapewnienie pacjentom wysokiego standardu świadczonych usług laboratoryjnych oraz wiarygodnych wyników badań poprzez postępowanie zgodnie z zasadami dobrej praktyki laboratoryjnej i etyki medycznej oraz dbałość o dobro pacjenta.
Postawione cele jakościowe osiągamy poprzez:
- Realizację wymogów i ciągłe doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania Jakością
- Realizację świadczeń zdrowotnych przy racjonalnym wykorzystaniu posiadanych zasobów
- Rzetelne i terminowe wykonywanie badań zgodne ze standardami światowymi
- Prowadzenie wewnętrznej kontroli jakości wykonywanych badań oraz udział w krajowych i międzynarodowych programach kontroli laboratoryjnej
- Zatrudnianie wysoko wykwalifikowanej kadry medycznej oraz ustawiczne podnoszenie jej kwalifikacji poprzez system szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych
- Doskonalenie wiedzy merytorycznej pracowników na temat oferowanych usług
- Dostosowanie infrastruktury Zakładu do aktualnych standardów i wymogów
- Wdrażanie działań doskonalących wynikających z analiz ryzyka, czynników wewnętrznych
oraz zewnętrznych - Przestrzeganie wymogów prawnych i normatywnych obowiązujących w prowadzonej działalności
- Zapewnienie pracownikom optymalnych warunków pracy i płacy
- Analizę potrzeb i oczekiwań kontrahentów i monitorowanie ich satysfakcji
- Dbanie o wizerunek Zakładu i promowanie go na zewnątrz
Realizacja wyżej wymienionych celów polityki jakości zapewnia uzyskanie najwyższego poziomu świadczonych usług. Wszyscy pracownicy są świadomi znaczenia zadeklarowanych celów jakościowych i zobowiązują się do ich realizacji, co stanowi gwarancję funkcjonowania i doskonalenia skuteczności Systemu Zarządzania Jakością, zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001:2015.